Waarom je ALTIJD wilt eten! En hoe je er vanaf komt.

IMG_1528

 

Altijd zin om te eten. Herken je dat? Bij mij zijn het vlagen, heel af en toe dan heb ik zo’n dag. Dan is het net of je maag zijn bodem kwijt is, je bent en raakt gewoon niet vol! En het ergste is, het is altijd trek in iets zoets.

Sinds januari dit jaar ben ik bezig met mijn voeding in combinatie met sporten. Ik let dus nu op alles wat ik eet. Niet tot in het extreme maar ik probeer wel bewust te zijn wat ik eet. We worden gelukkig allemaal een dagje ouder en ik wil graag gezond oud worden. En het liefste met een stralende blik. Jij toch ook?

Ik ben eens gaan onderzoeken waarom het is dat ik bij vlagen alles kan eten wat ik tegen kom.

Te weinig water gedronken

Veel mensen drinken te weinig. Ik ook, soms heb je er gewoon geen zin in. Als je te weinig water drinkt, dan gaan er in je lichaam allerlei alarmbellen af en dat voelt alsof je moet eten. Drink dan als je zon gevoel hebt eerst een glas water. Wedden dat het gevoel verdwijnt? Apart he! Dus we moeten allemaal heel veel water drinken. Ik heb een hele gave waterfles gekocht, dat maakt het water drinken een stuk gezelliger dan die plastic flesjes van de supermarkt. Toch?

Niet voldoende geslapen

Als je te weinig slaapt, ben je niet alleen chagrijnig maar je verstoort ook nog eens je stofwisseling en de balans tussen je hormonen ‘greline’ en ‘leptine’. Greline zorgt er voor dat je zin krijgt in eten en leptine waarschuwt je dat je genoeg hebt gegeten. Dus als die 2 niet lekker communiceren ga je eten!

Slecht verteren

In heel veel voeding zit vaak allerlei middelen die je lichaam maar slecht kan verteren. Hier zitten dan weinig echte voedingsstoffen in. Kijk maar eens op de verpakkingen in de supermarkt. Hoeveel ingrediënten zitten erin die je niet kent? Of zelfs niet kan uitspreken? Ik ben echt klaar met die bewerkte voeding want het is mega slecht voor je. Deze ondefinieerbare voedingsstoffen blijven in je lichaam zweven en dit veroorzaakt een chronisch hongergevoel. Herken je het?

Het is je bloedsuikerspiegel die de boel verstoort. De energie dip na het eten is daar zo’n lekker voorbeeld van. Een uurtje nadat je hebt gegeten heb je het gevoel dat je wilt slapen. Je bent gewoon doodmoe. Maar gelukkig kan je er echt wat aan doen, voeding is zo ontzettend belangrijk!

Fruit & Groente

In fruit en groente zitten heel veel mineralen, vezels en vitaminen. Het is echt super belangrijk voor je. Niet alleen om gezond te eten maar ook om je hongergevoel tegen te gaan. Het zijn vooral de vezels die ervoor zorgen dat je hongergevoel beheerst blijft, want het houd je bloedsuikerspiegel op peil. Ik neem vaak een smoothie tussendoor om mijn energie op peil te houden. Lekker met spinazie en banaan.

Op dit moment hebben de meiden van the Green Happiness hun tweede boek uitgebracht,  een zomerboek, bomvol lekkere recepten en weekmenu’s waar je mega veel inspiratie uit haalt. Ik ben er echt een groot fan van want ik leer zoveel over heerlijke verse producten die super lekker smaken. En die ingrediënten vind je gewoon in de supermarkt. Je moet alleen even weten hoe je het lekker kan maken. Als je langzaam suikers uit je lichaam bant dan heb je veel minder last van deze ‘aanvallen’

Herken jij jezelf hierin? En waar heb jij dan zin in? Wat doe jij om je honger te stillen of laat je je compleet gaan?  Laat een reactie achter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *